Witold Urbanowicz
Z punktu widzenia wykonawcy budowa Stadionu jest kluczowa, gdyż stacja jest kolejna za szybem startowym. Pozwolenie na jej budowę wydawane jest w starym trybie przez miasto (inwestor składał wniosek przed wejściem w życie nowych przepisów, które zwiększyły rolę wojewody w tym procesie). Czemu zatem zajmuje to tyle czasu? – Aby wydać pozwolenie konieczne były uzgodnienia miedzy kilkoma stronami, ponieważ właścicielami elementów infrastruktury na tym terenie są różne jednostki, w tym, oprócz Miasta, Wojewoda, PKP i inne służby. Ten proces uzgadniania musiał oczywiście trochę trwać także dlatego, że budowa będzie odbywać się w bezpośredniej bliskości terenów Natura 2000 oraz Portu Praskiego. Są tam poważne instalacje podziemne – wyjaśnia Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
Spytaliśmy Mazowiecki Urząd Wojewódzki o ich udział w całym procesie wydawania decyzji. – Chodzi o tereny zamknięte, czyli kolej. Zgodnie ze starymi przepisami to my wydajemy pozwolenia dla takich obszarów. Jest wszczęte postępowanie. Na przełomie maja i czerwca powinna być wydana decyzja – mówi Ivetta Biały, rzecznik wojewody. Jednocześnie instytucja nie przyznaje się do posiadania żadnych terenów na tym obszarze.
Co natomiast z „miejskim” pozwoleniem? – Według tego, co wiem, prace nad wydaniem pozwolenia są na ukończeniu i pozwolenie powinno zostać wydane niedługo – mówi Krzysztof Malawko.